"Sesungguhnya Allah-lah yang menurunkan penyakit dan obatnya, dan Dia menjadikan obat bagi setiap-tiap penyakit. Maka berobatlah kamu dan janganlah kamu berobat dengan sesuatu yang haram." (HR Abu Dawud).

Terpopuler

Pengikut :

Coscinium Plus

Oleh : Agis Sugiana

Produk ini sebagai makanan yang bersumber dari herba. Pengambilan Coscinium untuk masalah alergi kepada beberapa jenis makanan, benda-benda tertentu atau keadaan alam sekeliling dengan tanda-tanda sbb :

Salesma, bersin berulang kali, jerawat, mata berair dan gatal, pusing, lelah, rambut gugur, berketombe, nafas tidak segar, sakit gigi, bintik- bintik coklat dimuka, bintik- bintik merah dibelakang badan, kuku hitam dipangkal, wasir, dIl.

Rawatan herba yang mujarab menggunakan tumbuhan yang dikenal sebagai akar mengkunyit (Coscinium blumeanum), tumbuhan ini hidup menjalar dan memanjat dengan ketinggian tidak melebihi 10 kaki. Kandungan Flavonoid yang tinggi didalam Coscinium blumeanum menjadikan herba ini sebagai anti oksidan yang mengurangi pengeluaran histemin dan zat-zat alergi lainnya. Satu lagi kelebihan herba ini ialah membantu menigkatkan kadar vitamin C dalam tubuh, yang dapat melindungi kerusakan akibat radikal bebas serta mengeluarkan sendi.

ATURAN PAKAI :

1.  Alergi pada anak-anak ( dibawah umur 8 tahun)
-   Minum 1 kapsul Coscinium pada waktu malam dengan air hangat.
-   Boleh dibuka kapsulnya dan dicampur dengan atau air susu.

2.  Alergi pada anak dan remaja (9 tahun s/d 18 tahun)
-   Minum 2 kapsul Coscinium pada waktu malam saja.
-   Teh Herba di jadikan minuman harian.

3.  Alergi yang serius.
-   Minum 2 kapsul Coscinium pada waktu pagi dan 2 kapsul pada waktu malam.
-   Minum air rebusan Fisalin-B satu gelas kecil 3 kali se hari
-   Minum Madu Asli.

Komposisi:
Setiap kapsul mengandung :
-  Coscinium blumeanum = 80,5 mg
-  Nepenthe spp = 80,5 mg
-  Rusiga spp = 69 mg

PENTING:
Coscinum ialah herba jenis panas, gunakan dosis rendah terlebih dahulu khusus bagi mereka yang belum biasa dengan herba. Herba Coscinum boleh dikombinasikan dengan herba lain seperti: Bedak Jasmin, Tompok Hitam, Fikus dll, yang rnempunyai hubungan dengan alergi. Kadang-kadang terdapat reaksi awal menunjukan tanda yang lebih serius namun teruskan pengambilannya hingga sembuh dengan menggunakan dosis yang paling rendah. Pantangan buat penderita: cumi, ayam, udang, terasi, kepiting, dll.


0 Komentar

Posting Komentar

Translate